péntek, február 16, 2007

PC építés 2 - halk Hdd választás, bonyodalmak, megoldások, hajtépések, stb.



Számítógépem nagyon hangos. Egy ideje kezdett az idegeimre menni, főleg, hogy 2 is van a szobámban, amiből 1 a nap 24 órájából olyan 15öt folyamatosan megy, s nem rendelkezem a kikapcsolás jovával, miven nincs tulajdonomban :)). Ezé nem is jön, hogy bekapcsoljam az én turbinám is. S nem is beszéltem még arról, hogy ablaknyitás után egy városkörzet(környezet)fűtő kazán üzemel.



Szóval a vincsó. Saját tapasztalat hiányában írom amiket írok. Maxtor szóba sem jöhet. Hitachi-ról jóhat is írnak, meg rosszakat is. Samsung halk, de van egy sípoló hangja. Maradt a Seagate és a WD. Ez a kettő közül filoztam-filozok, hogy melyik megfelelőbb nekem. Szerintem a 160 gigás WD 1600JS (WD 1600AAJS). Nem jöttem rá, hogy a mi az a AA egy-egy helyen így jelenik meg. De különbség??

Eddie segítsége az AAs dologgal kapcsolatban: az AA szária 160 GBs gyártási technológiát jelent, tehát a wd 160gigás egy korongos, s ebből kifolyólag halk kell legyen.

One week later: Na megvan a Western Digital Caviar Second Edition 160GB WD 1600AAJS.

Naszóval. Mindig nehezen tudok dönteni vásárláskor, mert legtöbbször pekkem van bazki. Nem-e most is így volt? Kettőt tippelhetsz :) :( Eisze a HDDk nem arról híresek, hogy már az elején rosszak legyebek, főleg, hogy tesztelik is őket. Szerintem olyan 1,000-10,000bol, egy ha rossz, s legtöbbet ezek közül is kiszürnek a tesztelésekkor. De nekem ilyenkor mindig összejön a dolog.

Megrendeltem szerdán Bukarestből, akarom mondani megrendeltettem valakivel, hogy még bonyolutabb legyen, nem gondolva az esetleges garanciális javítások lebonyolításárának nehézségeire. Pénteken ittvolt. Teszem be. Nem látja a bios, kicsit megmozgatom a kábeleket, kihúzom a másik, régi ATAs vinyomat. Felismeri. Megörvendtem. Restart. "Disc boot Faiture", megint semmi. A tököm kivan. Má tudtam, hogy megint utolért az ördög. Rossz cuccot fogtam ki. Beteszek egy Xp install cd-t Lám mi lesz. Format NTFS. Majd egy órába telt. S utánna még egy óra a wininstáll. Nagyon lassan tette fel. Lassabban, mint a régi hddmre. Win betöltés 5szőr lassubb. Leszedek a netről egy tesztprogramot. HD Tune, max 2 MB/sec Proci terheltség 100%. Ilyen sebességet az ezeréves Lg cdromom is elért. Átteszem az SATAs kábelt az alaplapon másik dugaszába. 66MB/sec. "Én hűje. Hát az alaplappal van valami". Később rájöttem, hogy nincs ilyen "szerencsém". Megint belassult. Az természetes, hogy működés közben, ha mozgatod a merevlemezt, leáll a motor s újraindul? Me ez így csinál. Próbáltam linuxal, 30-35 MB/sec, reinstall win. Jól megy utánna. A hőfoka a wincseszternek 42 fok.

Mindez történt péntek délutántól Szombat éjjel fél4ig. Vasárnap reggeltől jól megy. Utánna nem szarozott.

Ja, s még annyi, hogyha hallgatom a cuccot, kikapcsolva, döjtögetve, mintha egy marok finom homok lenne benne. Ez is természetes?

Na ezek a tapasztalataim az uj alkatrészemmel.

Várom a véleményeket, tapasztalatokat

Még egy héttel később:

Kedden nézem a Prison Break-et. Kezd szaggatozni. MEgint 2,5 MB/sec, proci terheltség 100%, nem akar helyrejönni. Ubuntu Live cd, 40 MB/sec. Particionálom a wincsit, hatha az a baj Partition Magiccel, 2 oraig valasztott le 90 Gigat a 160bol. Nem engedte a Partition Magic, hogy tobbet levalasszak, pedig volt szabad hely meg. Leszedtem a netrol sis Raid for xp izet, felteszem s megy, most megint gyors a hdd. Olvastam, hogy az xp nem ismeri az satas wincsit. install kozben kell nyomni az F6ot s feltenni a drivert, de nekem nem kellett. Hogy van ez bazzki.

Utanna rajottem, hogy miert nem porgott fel a wincsi. Rossz a tapkabel. Nem erintkezik rendesen. De rendelek egy Antec hazat Antec tappal. S lesz egy meghalkabb gepem. attettem a prociventijet 5Vra s nem is hallatszik most. Ha a taot is kocserelem s beteszek mindent egy Antec hazba, nem is fogom hallani, hogy megy a gep. Most is a monitorom zugasa hangosabb, mint a gep :)

Ilyen gondjai vannak annak, aki csendmániás :)


Update 4:

Ezt kaptam a nettem, úgyhogy mostmár tudom a lassúság problémáját is. Vagyis remélem ez az. Hogy mi mindenre jó a net, de kurva sok időt rá kell szánni, ha ilyen szük témában keresgél az ember :) Meg lennék halva internet nelkül. Ha hazamegyek meg is nézem, hogy nálam mi van állítva ott a hátkejeknél

"Pénzes János írta:>> Már pár napja küszködök egy Maxtor winyóval és nemtudom mi lehet a > baja. A> tünete, hogy lassan olvas/ír, átlagosan kb. 3MByte/sec-el, és > írás/olvasás> közben teljesen leterheli a processzort. Régebben képes volt a két winyoÜdv!
...
A probléma tényleg ez volt, hogy PIO módban muködött. Azonban az ATA-nál mindkét csatornán, az volt beállítva, hogy Ultra DMA, ha elérheto, ennek ellenére mégis, PIO üzemmódva rakta.A megoldás, hogy a regisztrációs adatbázisban aHKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}cím alatt található két alkulcs a 0001 : ami a Primaray Channel, és a 0002 : Secundery Channel,a problémás csatornánál a megfelelo nevu IdDataCheckSum duplaszót ki kell törölni (MasterIdDataCheckSum, vagy SlaveIdDataCheckSum), és újra kell indítani a rendszert. Újraindítás során az érték újragenerálódik, és ennek a függvényében állítja be a PIO, vagy a DMA módot.További kellemes nyarat!Pénzes János


Külső hivatkozások:



Prohardver

Tomshardware




6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, en nekem Maxtorom van, egy kiss zajos valojaban,
foleg mikor indul egyet sipol es mikor kikapcsolom a gepet akkor is... Ami a Maxtort illeti a Seaget felvasarolta, ugyhogy ezutan Seaget fogja gyartani...
Pityu

aron írta...

Igen, Tudom, megvette. De attol meg ugyis ugyazaz a gyar, ugyanazok a munkasok, azok a gepek fognak dolgozni az aloallitasnal. Sot, meg a Maxtor nevet is meghagytak. Csak annyi tortent, hogy egy bankszamlarol atkerult egy masikra egy osszeg :) Semmi egyeb. Idovel lehet, hogy valtozni fog, de arra meg varni kell.

Névtelen írta...

Az en gepemben parhuzamosan duborog ket sata vincsi 160 maxtor sata 160 seagate barracuda 7200 sata. Az utobbira eskuszok. Halk, nem melegedik olyan nagyon es gyors. A maxtr zajos, nekem is sipol. A hdd valoszinuleg azert zakatolt mert bajok voltak az alaplap sata illesztojevel, amit gondolom nem toltottel be a win telepitesekor az F6 megnyomása utan. A homokos hang az termeszetes. Majdnem minden vincsiben van, csak van ahol golyo helyettesiti.

Erintkezesi hiba az aramkabelnel, en ezzel magyarazom azt, hogy leall az aram.

Huba

aron írta...

Köszönöm a választ. Én is ilyesmire gyanakodtam. Olvastam én is fórumokba, hogy F6 s ott floppyról fel kell tenni drivert, de nem gondoltam, hogy amiatt nem pörög fel. A lassulás lehetséges emiatt. Kábelhiba az már nagyon is valószínű. Valamennyire megnyugodtam. Annyira ideges voltam, hogy megint kifogok egy okcsa cuccot.

Névtelen írta...

na de legalabb mekkaptad a bibit...en amig a satas laptopra dfeloperalytam a winxp sp2-t majnem megoszultem..de kitartas kell...szuk 12 ora alatt meg is lettem vele...legalabb 50 odalnyi anayagot olvastam el a netro, hogy, hogy kell sata drajvert tenni a vindoz installaloba..a megoldas..nLite...na kitartast..

Névtelen írta...

ja..Lacc votam